همه چیز درباره زونکن ها

Home » مقالات » همه چیز درباره زونکن ها
همه چیز درباره زونکن ها
همه چیز درباره زونکن ها

همه چیز درباره زونکن ها

در این مقاله میخواهیم همه چیز درباره زونکن ها را بدانیم و بررسی کنیم. اگر به هر دفتر کار و مدرسه و بایگانی سر زده باشید، حتما یک یا چند زونکن اداری را دیده اید که در قفسه چیده شده است. شاید خود شما هم از مصرف کنندگان زونکن باشید یا برای بایگانی اداره و دسته بندی وسیله ها از آن استفاده کنید.

زونکن ها اما تنها محدود به استفاده در ادارات نیستند و برای دسترسی هرچه بهتر به کاغذ و مدارک حتی در منزل هم میتوانید از آن استفاده نمایید. تاریخچه اسفتاده از این وسیله به سال 1854 باز میگردد. زمانی که هنری تی سیسون در خواست ثبت این وسیله را داشت. در آن زمان زونکن تنها دو یا سه حلقه داشت و پس از آن تغییر شکل داد و کاربردی تر شد.

محافظت و نگه داری از کاغذها کار دشواری است و هر لحظه امکان بهم ریختگی و پاره شدن آنها وجود دارد. خلاقیت استفاده از زونکن به دسته بندی و بایگانی بهتر کاغذها کمک کرد. همچنین که از اسناد مهم محافظت کرد و حمل و جابجایی بایگانی ها آسان تر شد. به طور کلی زونکن اداری حالا ظاهر حرفه ای تری دارد و کاربردی تر از گذشته شده است.

چرا باید از زونکن استفاده کرد؟

همه چیز درباره زونکن ها امروز کاملا تغییر کرده و طراحی و تولید آنها حرفه ای تر شده. علاوه بر اینکه تقریبا این روز ها در همه جا میتوان از آنها استفاده کرد. چون ابعاد و مشخصات مختلفی دارند که برای هر اندازه از کاغذ و هر حجمی میتواند کاربردی باشد.

زونکن اداری معمولا سه حلقه دارد و از جنس پلاستیک درست شده است. روی جلد زونکن را پوشش پلی پروپیلن یا پی وی سی میکشند تا کمتر آسیب ببیند و بیشتر عمر کند. نسخه امروزی زونکن ها در رنگ ها و مدل های متنوعی ارائه شده تا از ویژگی های خاص آن برای اهداف مختلف استفاده کنیم.

اگر فکر میکنید که تعداد حلقه ها در زونکن است و عملکرد مشابه دارند احتمالا هنوز شناخت کافی از زونکن ها ندارید. حلقه ها میتوانند کوچک و بزرگ باشند و در شکل ها و فرم های مختلف تولید میشوند. حلقه دایره ای و آرک دو نوع حلقه معمول و مورد استفاده در زونکن هستند که بر اساس نوع زونکن کابرد آنها متفاوت است.

زونکن اداری زونکن تک تحریر

حضور حلقه ها دوام زونکن را بیشتر میکند و نگهدارنده حجم کاغذ در زونکن است. میتوانید بین 200 تا 700 برگه را در زونکن نگهداری کنید و این تعداد به عطف زونکن بستگی خواهد داشت.

روی زونکن را میتوانید با لیبل و برچسب مشخص کنید. اغلب این کار برای بایگانی حسابداری ها انجام میشود تا دسترسی و یافتن مدارک را اسان تر کند. برای گذاشتن کاغذ در زونکن نیاز به پانچ کردن دارید تا مدارک در جای خود محکم شود.

زونکن ها با مواد قابل بازیافت ساخته میشوند و تولید آنها کاملا بهداشتی و تائید شده است. اگر قصد ندارید برای بلند مدت از آنها استفاده کنید میتوانید آنرا به بازیافتی بسپارید تا با کاربری جدید مورد استفاده قرار بگیرید.

زونکن اداری مناسب کدام است ؟

از آنجا که اندازه استاندارد برای کاغذ A4 معمولا 210*297 میلیمتر است، زونکن را مناسب آن میسازند. بیشتر زونکن ها مناسب کاغذ  A4 هستند و از آنها کمی بزرگ تر ساخته میشوند. لبه های زونکن روی کاغذ را میپوشاند تا کاملا از آن مراقبت کند.

اندازه زونکن از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. میتوانید بر اساس نیاز عطف مناسب از زونکن را انتخاب و خرید کنید. زونکن های نازک تر برای دانش اموزان و دانش جویان مناسب هیتند. زونکن با عطف بیشتر میتواند کاغذ بیشتری را در خود جای دهد که از این جهت به عنوان زونکن اداری از آن استفاده میگردد.

مقدار کاغذی که میخواهید در زونکن بایگانی کنید، عطف و اندازه آن را تعیین میکند. پیش از خرید حتما با فروشنده مشورت کنید تا بدانید چه عطفی از زونکن مناسب کار شماست.

حلقه های زونکن با یک فشار و به آسانی باز میشوند. در زونکن ضخیم تر یک اهرم به این منظور وجود دارد تا به آسانی با فشار آن بتوانید کاغذ ها را در آن جای دهید. جنس حلقه ها معمولا از فلز است و میتواند برای طولانی مدت از بایگانی شما مراقبت کند.

آنچه خرید زونکن را توجیه میکند این است که کمک زیادی به شما در سامان دهی و دسته بندی مدارک خواهند کرد. همچنین امکان اضافه یا کم نمودن برگه ها و ورق زدن خیلی آسان تر است. همچنین بادوام و قابل حمل و سبک هستند و قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

ما به شما کمک میکنیم تا بتوانید زونکن اداری مناسب خود را پیدا کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید. استفاده از این وسیله حتی برای بایگانی و دسته بندی سی دی ها و عکس ها هم کابرد دارد تا ثابت شود همه چیز درباره زونکن ها امکان پذیر است.

زونکن زونکن اداری

خرید زونکن اداری باکیفیت را از ما بخواهید !

برای داشتن یک زونکن باکیفیت و بادوام باید آنرا از تولید کننده با سابقه تهیه کنید. شرکت تک تحریر تولید کننده انواع زونکن فانتزی، زونکن تیگل دار، جامجله ای و … آمده است تا نیاز شما را برای بایگانی در هر اداره و سازمانی تهیه کند. پس همین حالا با تماس بگیرید و خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.