اطلاعات مربوط به انواع زونکن

Home » مقالات » اطلاعات مربوط به انواع زونکن
اطلاعات مربوط به انواع زونکن

زونکن پوششی است که کاغذ ها را درون خود ذخیره کرده و نگه می‌ دارد و هم چنین از آن ها محافظت می‌کند. بنابراین استفاده از زونکن ها در ادارات بسیار رایج است. آن ها اوراق مهم را در یک مکان نگه می دارند. کلاسور ها نیز به راحتی در قفسه های اداری بایگانی می شوند. کارمندان اداری می توانند یادداشتی از محتویات آن را روی ستون های بیرونی زونکن بگذارند تا اسناد را سریع ردیابی کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم اطلاعات مربوط به انواع زونکن چه کمکی در انتخاب و خرید آن می کند.

زونکن های جلد سخت

روکش زونکن ها ممکن است سخت یا نرم باشند. زونکن جلد سخت از تخته ای ساخته شده اند که با پلاستیک یا چرم پوشانده می شود. استفاده از پلاستیک به این معنی است که کلاسور ها در طیف گسترده ای از رنگ ها برای خرید با قیمت ارزان موجود هستند. کارکنان اداری عموماً از زونکن های جلد سخت برای بایگانی استفاده می کنند و اغلب از رنگ های مختلف برای ایجاد یک سیستم بایگانی بهره می برند. برای مثال، زونکن های قرمز می‌توانند حاوی کپی ‌هایی از فاکتور ها باشند و کلاسور های آبی می توانند جزئیات سفارشات را در خود نگه دارند.

کارمندان ادارات هم چنین برچسب هایی را روی ستون های زونکن ها می چسبانند تا نشان دهند که کلاسور ها حاوی چه چیزی هستند. جلد ها معمولاً کاغذ هایی به ابعاد 8 1/2 در 11 اینچ را نگه می دارند. یک چسب جلد سخت که عمق آن یک و نیم اینچ است می تواند 100 برگ کاغذ استاندارد را در خود جای دهد. زونکن های جلد سخت تا ضخامت 3 اینچ در دسترس هستند.

اگر در شهر یزد زندگی می کنید تمایل به خرید زونکن های تک تحریر دارید کافیست برای خرید زونکن با نمایندگی زونکن تک تحریر در یزد تماس بگیرید.

زونکن های جلد سخت

زونکن های جلد نرم

زونکن های نرم انعطاف پذیر هستند. آن ها معمولاً از پلاستیک یا کاغذ سنگین ساخته می شوند. مانند کلاسور های جلد سخت، این نوع زونکن ها نیز در طیف رنگی وسیعی برای خرید موجود هستند. پوشش ‌های نرم پلاستیکی نیز ممکن است شفاف باشند تا افراد بتوانند اولین ورق کاغذ را در زونکن ببینند.

زونکن جلد نرم نازک تر از زونکن های جلد سخت است و معمولاً بیش از 30 برگ کاغذ را در خود جای نمی دهد با اندازه استاندارد کاغذ 8 1/2 در 11 اینچ. کارمندان اداری از زونکن های جلد نرم برای گزارش ها و اسناد ارائه ها استفاده می کنند.

مطالب پیشنهادی تک تحریر: اجزای تشکیل دهنده زونکن

زونکن های حلقه ای

کاغذ به روش های مختلف در زونکن لبه فلزی سخت در جای خود نگه داشته می شود. یک زونکن حلقه حلقه دارای دو، سه یا چهار حلقه دایره ای فلزی است که در امتداد قسمت داخلی ستون فقرات قرار گرفته اند. برای تثبیت کاغذ در چنین کلاسوری، از یک سوراخ پانچ برای ایجاد حفره های مطابق در امتداد لبه سمت چپ کاغذ استفاده می شود. حلقه ها را باز کنید؛ کاغذ را روی حلقه ها قرار دهید و حلقه ها را ببندید. هم چنین سیستم های چند حلقه ای برای زونکن های جلد نرم وجود دارد. آن ها نیاز به یک پانچ چند سوراخ دارند که با نوع کلاسور مطابقت داشته باشد.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله خرید زونکن برای موسسه خیریه را نیز مطالعه کنید.

زونکن های حلقه ای
مکانیسم های قوس

زونکن اداری های جلد سخت، به خصوص آن هایی که 3 اینچ هستند، ممکن است از مکانیزم های قوس برای نگه داشتن کاغذ ها در جای خود استفاده کنند. مکانیسم های قوس دارای طرف های فلزی مستقیم هستند. این طرف ‌ها لبه‌ های سمت چپ و راست کاغذ های بایگانی شده را نسبت به زمانی که از کلاسور های حلقه استفاده می‌کنید، صاف ‌تر نگه می ‌دارند.

مکانیسم های قوس هم چنین از حلقه ها قوی تر هستند. مکانیسم های قوس معمولاً بسته می مانند حتی زمانی که یک کلاسور با انبوه کاغذ برآمده باشد. حلقه ‌های یک کلاسور حلقه ممکن است زمانی باز شوند که کاغذ زیادی داشته باشند و باعث افتادن کاغذ ها شوند. سه مکانیسم قوس وجود دارد: قوس اهرمی، قوس چرخشی و مکانیکی LD. برای مکانیزم های قوس، کاغذ باید دارای دو سوراخ در لبه چپ آن باشد.

اگر در شهر کرمان زندگی می کنید تمایل به خرید زونکن های تک تحریر دارید کافیست برای خرید زونکن با نمایندگی زونکن تک تحریر در کرمان تماس بگیرید.

گیره ها و بست های جایگزین

زونکن های جلد نرم اغلب از گیره برای نگه داشتن کاغذ در محل استفاده می کنند. با گیره ها، نیازی به سوراخ کردن کاغذ نیست. روش‌های جایگزین برای نگه‌ داشتن کاغذ در محل چسباننده نرم و سخت شامل پرچ‌ های سر پیچ، پایه‌ های پیچ و بست‌ های فلزی مستقیم است. استفاده از هیچ یک از این روش ها به سرعت و آسانی سایر اشکال بست نیست. آن ها برای بایگانی دائمی در زونکن هایی که برای نگهداری طولانی مدت استفاده می شوند، بهترین هستند.

3 Replies to “اطلاعات مربوط به انواع زونکن”

  1. کیمیا

    پاسخ دادن

    مطلب خوبی بود!! مخصوصا اندازه ی خود زونکن ها هم مهمن چون من واسه کتابخونه ی اتاقم گرفتم و جا نمی شدن تو قفسه ها

  2. حسنی

    پاسخ دادن

    چقدر خوبه که زونکن طوری طراحی میشه که به سلامت آسیب نمی رسونه برگه ها همیشه دست منو زخمی می کنن 🙁 شما واقعا حرف ندارید!!

  3. مصطفی

    پاسخ دادن

    واقعا اطلاعات مفیدی درباره ی زونکن بود ممنون من خرید زونکن انجام دادم ازتون کیفیتی که میگین رو واقعا داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.