زونکن مهمترین ابزار بایگانی

Home » مقالات » زونکن مهمترین ابزار بایگانی
خرید عمده زونکن

در قسمت بایگانی سازمان به طور معمول وسیله ها و ابزارهایی مورد استفاده قرار میگیرد که در میان آنها زونکن مهمترین ابزار بایگانی محسوب میشود. خرید زونکن و دیگر وسیله ها با توجه به نیاز بایگانی و اندازه و نوع پرونده و همچنین روش سیستم بایگانی مورد استفاده قرار میگیرد.

انتخاب زونکن اداری به تشکیلات سازمانی و شرح و نوع وظیفه کارمندان نیز بستگی دارد. به طور معمول یکی از انواع زونکن فانتزی تیگل دار، کلاسور آویز یا زونکن کامپیوتری (A3) و دیگر انواع زونکن را میتوان برای بایگانی در نظر گرفت. زونکن به طور متعارف برای بایگانی کردن تعداد زیادی کاغذ و اوراق اداری مورد استفاده قرار میگیرد.

در توضیح زونکن باید گفت، زونکن وسیله ای مقوایی است که برای جلد آن از مقوای محکم استفاده میشود. برای نگه داشتن کاغذها و اوراق یک گیره در زونکن قرار دارد که در برخی انواع زونکن ها با یک اهرم باز و بست میشود. زونکن اداری انواع پرونده ها را دسته بندی میکند و به آنها نظم میدهد تا دسترسی به مدارک آسان تر باشد.

میتوانید روی عطف زونکن برچسب بچسبانید و موضوع مدارک را در آنها مشخص کنید. برچسب به منظور ایجاد نظم در امور بایگانی مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوان موضوع و دسته بندی مدارک را راحت تر انجام داد. عطف اغلب زونکن ها دارای محلی برای گذاشتن برگه مشخصات زونکن می باشد که زیبا و کاربردی تر خواهد بود. دسته بندی زونکن را میتوان با استفاده از رنگ ها هم انجام داد. این بستگی به سلیقه و کاربرد زونکن اداری دارد.

زونکن لبه دار زونکن تک تحریر

مشخصات انواع زونکن و کاربرد آنها

یکی از پرکاربرد ترین انواع زونکن ها ، زونکن فانتزی تیگل دار است که به دلیل وجود تیگل روی جلد آن به این نام خوانده میشود. تیگل از جنس فلز است و روی جلد قرار میگیرد تا قفل را به بدنه زونکن چفت کند. تیگل ها مانع از وارقتن یا شل شدن زونکن میشوند و آنرا محکم نگه میدارند. این نوع زونکن از پرکابرد ترین انواع زونکن اداری است که در بایگانی مورد استفاده قرار میگیرد.

جلد زونکن فانتزی تیگل دار با سلقون روکش و لمینت شده است. قفل های این زونکن از جنس فولادی است و بسیار محکم و مقاوم است. لبه زونکن با فلز تزئین شده تا زیبایی و کارایی انرا افزایش دهد. مزیت زونکن لبه دار ایت است که با گذشت زمان و برداشتن مدوام لبه ها خراب نمیشوند. فلز مانع از پاره شدن یا خراشیده شدن لبه فلز است و ماندگاری آنرا زیاد میکند.

زونکن مهمترین ابزار بایگانی است و این ویژگی ها آنرا کاربردی تر خواهد کرد. روی عطف زونکن فانتزی حلقه انگشتی قرار دارد تا برداشتن آنرا از داخل قفسه آسان تر کند. ظرفیت انواع زونکن لبه دار بین 200 تا 500 برگه است و برای انواع بایگانی در دفتر کار و منزل مناسب می باشد.

به دلیل اهمیت استفاده از انواع زونکن ها مرتبا شاهد تولید زونکن های جدید هستیم. این وسیله از قدیمی ترین ابزار بایگانی است که به مرور زمان با اضافه شدن متعلقات مانند قفل های جدید و تنوع رنگی مناسب استفاده از آن رونق گرفته است.

زونکن مهمترین ابزار بایگانی

بایگانی با زونکن کامپیوتری یا زونکن A3

زونکن مهمترین ابزار بایگانی است و با توجه به نیاز مشتری در انواع مختلفی تولید میشود. ابعاد و اندازه های متفاوتی دارد و برای بایگانی اوراق و مدارک گوناگون میتوان از آن استفاده کرد. یکی از انواع زونکن اداری و پرکاربرد، زونکن کامپیوتری یا زونکن A3 می باشد.

زونکن A3 فاقد تیکل روی جلد است و عطف آن 75 میلی متر می باشد. این زونکن با pvc روکش شده است و داخل آن لمینت می باشد. برای بایگانی اوراق بزرگ یا نقشه پروژه بهترین ابزار همین زونکن A3 است تا اوراق سالم و تا نخورده بماند. میتوانید کاغذها را درون کاور A3 قرار دهید و لزوما نیاز به پانچ نیست.

روی عطف زونکن کامپیوتری حلقه انگشتی قرار دارد و قفل فولادی آن از فلز است. ابعاد این زونکن 44*32 سانت می باشد تا از لبه های کاغذ به خوبی مراقبت کند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

خرید انواع زونکن برای بایگانی

زونکن اداری

ویژگی عمده انواع زونکن ها

برای داشتن یک بایگانی منظم و دقیق و دسترسی آسان به مدارک لازم است خرید زونکن با دقت انجام شود. زونکن مهمترین ابزار بایگانی است و دسترسی به آرشیو اداری را آسان میکند. پس باید از جنس مرغوب و محکم تهیه شود تا در اثر رطوبت یا فشار آسیب نبیند و از بین نرود و مانع از خراب شدن یا تا شدن برگه و اوراق باشد.

ویژگی های کلی انواع زونکن را باید در موارد زیر خلاصه کرد :

– جنس جلد زونکن که معمولا از مقوا یا پلاستیک است.

– جلد زونکن اداری روکش سلفون دارد و یا از پلاستیک است تا قابل شست و شو باشد.

– قفل زونکن از فلز محکم و مرغوب ساخته میشود و دارای روکش نیکل ضد زنگ می باشد.

– حلقه های زونکن معمولا قوسی شکل یا آرک مانند هستند و گنجایش زونکن به نوع این حلقه ها وابسته است .

– برج فلزی نگه دارنده که روی بدنه زونکن قرار دارد و استحکام و کارایی انرا اقزایش میدهد.

– روی عطف اغلب زونکن ها حلقه انگشتی تعبیه شده تا کار برداشتن  گذاشتن آنرا آسان تر کند.

– روی جلد زونکن امکان چسباندن لیبل وجود دارد و میتوانید موضوع انرا مشخص کنید.

– برای روی جلد زونکن میتوانید چاپ انجام دهید و طرح و لوگوی خود را داشته باشید که به صورت سفارشی انجام خواهد شد. از این جهت به آن زونکن سفارشی هم گفته میشود.

خرید عمده زونکن تک تحریر

فروش عمده زونکن را از ما بخواهید !

برای ادارت و سازمانها خرید زونکن به صورت عمده میتواند هزینه ها را به میزان زیادی کاهش دهد. شرکت تک تحریر با سابقه طولانی در زمینه تولید انواع زونکن آماده فروش این محصول به صورت عمده به شما عزیزان می باشد. برای اطلاع از شرایط فروش و استعلام قیمت میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

One Reply to “زونکن مهمترین ابزار بایگانی”

  1. ریحانه علیزاده

    پاسخ دادن

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    ابزار بایگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.