زونکن اداری و شرکتی

Home » مقالات » زونکن اداری و شرکتی
زونکن اداری و شرکتی ونکن تک تحریر
زونکن اداری و شرکتی ونکن تک تحریر

زونکن اداری و شرکتی

فرقی ندارد که صاحب یک شرکت کوچک باشید یا یک کارخانه بزرگ، در هرصورت قسمتی را برای بایگانی اسناد و اوراق دارید. اگر خرید و فروش انجام دهید یا تولید کننده باشید حتما نیاز دارید تا اوراق اداری و حسابداری خود را بایگانی کنید. برای نگهداری این اوراق و فاکتورها هیچ چیز بهتر از زونکن اداری نیست. زونکن ها یا کلاسورها، پوشه های بزرگ از جنس مقوا، پلاستیک یا چوب هستند. زونکن ها برای نگهداری کاغذها در کنار هم مجهز به گیره های فلزی می باشند. اوراق و اسناد را برای گذاشتن در زونکن ها باید پانچ کرد و این بستگی به تعداد حلقه های زونکن دارد.

جنس بدنه زونکن اداری متفاوت است و همانطور که گفته شد میتواند از مقوا یا پلاستیک باشد. مواد سازنده جلد زونکن میتواند بر کیفیت آن تاثیر زیادی بگذارد. زونکن ها باید تعداد زیادی کاغذ را در خود جای دهند، پس اگر محکم و با کیفیت نباشند زود خراب میشوند و این اصلا به صرفه نیست.

معمولا در زونکن های مقوایی بدنه یا جلد را لمینت میکنند که به معنای چند لایه بودن جلد است. در این حالت جلد محکم میشود و رویه داخلی آنرا هم آستر میزنند. داخل زونکن میتواند بدون روکش باشد. اما برای زیبایی بیشتر در زونکن اختصاصی آنرا روکش میکنند. روکش داخلی جلد میتواند از کاغذ ساده یا سلفون باشد. برای زونکن های تبلیغاتی امکان چاپ روی این مقوا وجود دارد.

در زونکن های پلاستیکی مواد به کار رفته از پلی پروپلین است که جلد را مقاوم میکند. جلد زونکن پلاستیکی در برابر حرارت و رطوبت کاملا مقاوم است و به سادگی خراب نمیشود. اگر بایگانی شما در زیرزمین باشد خیالتان از بابت سالم ماندن زونکن اداری راحت است.

زونکن اداری و شرکتی زونکن تک تحریر

ویژگی زونکن اداری 

انتخاب زونکن اداری مناسب برای دسته بندی اوارق به نیاز شما و مورد استفاده شما بستگی دارد. ممکن است شما بخواهید زونکن را جایگزین کاتالوگ کنید. در این صورت به یک زونکن نیاز دارید تا امکان چاپ نام و لوگو برای شما روی آن وجود داشته باشد. زونکن ها میتوانند اوراق را دسته بندی شده بایگانی کنند پس اضافه و کم نمودن اوراق به آنها کار ساده ای است. به این ترتیب میتوانند به راحتی جایگزین خوبی برای کاتالوگ باشند.

سایز زونکن از موارد مهم و مورد توجه در زمان خرید زونکن است. برای تولید زونکن سایز استاندارد وجود دارد و معمولا هم اندازه با کاغذهای مورد استفاده معمول در اوراق اداری است. سایز بیشتر زونکن ها A4 و یا A5 است. زونکن ها میتوانند برای بایگانی قبوض هم استافده شوند. که در این صورت ساز آنها متفاوت است.

گنجایش زونکن را عطف ان تعیین مینماید. اندازه عطف زونکن اداری استاندارد بین 5.2 تا 7.5 سانت است. زونکن عطف 7.5 سانتی بهترین نوع زونکن برای ادارات و شرکت ها است. گنجایش این زونکن ها معمولا بین 150 برگه تا 500 برگه است.

در وسط زونکن یک زبانه تعبیه شده که اصطلاحا آنرا تیگل مینماند. تیگل یا رادو جلد زونکن را به حلقه های وسط  آن متصل میکند و مانع از بازشدن برگه های داخل آن میشود. به این ترتیب ماندگاری و سلامت اوراق تامین میشود.

برای مطالعه بیشتر :

با زونکن همیشه سازماندهی شده بمانید

زونکن چیست؟

زونکن اداری و شرکتی زونکن لبه فلزی زونکن تک تحریر

نوار فلزی لبه زونکن

معمولا در بایگانی زونکن را به صورت ایستاده قرار میدهند. به مرور زمان لبه زونکن ها خراب میشود و مقوای آن پاره میشود. برای حل این مشکل در لبه زونکن از فلز استفاده میشود. اصطلاحا به این زونکن ها، زونکن لبه فلزی میگویند.

لبه فلزی مقاومت زونکن را زیاد میکند و استفاده از آنرا راحت تر مینماید. برای زونکن اداری معمولا از این قطعات فلزی استفاده میشود تا عمر مفید آنرا افزایش دهد. برای زونکن های مقوایی این قطعه ضروری است.

برای اینکه زونکن را راحت تر در قفسه ها بگذارید و یا بردارید، زونکنها دارای حلقه انگشتی هستند. حلقه ها روی عطف کلاسور قرار دارند و و معمولا از جنس فلز یا پلاستیک هستند. برای برخی زونکن ها از حلقه های رنگی هم استفاده میشود.

برای مطالعه بیشتر :

چاپ زونکن رومیزی

صفر تا صد طراحی و تولید زونکن لبه فلزی

زونکن اداری و شرکتی زونکن تک تحریر خرید عمده زونکن

خرید زونکن اداری با کیفیت!

برای خرید زونکن اداری و شرکتی با ما در ارتباط باشید. میتوانید از محصولات ما در فروشگاه دیدن نمایید و برای سفارش با ما تماس بگیرید. شرکت تک تحریر مجرب و با سابقه در زمینه تولید زونکن آویز فانتزی، زونکن گالینگوری و جامجله ای و … آماده پذیرش سفارش شما مشتریان عزیز می باشد. پیشنهاد ما به شما خرید عمده زونکن است تا هم در هزینه شما صرفه جویی شود و هم بتوانید یک بایگانی کامل داشته باشید.

One Reply to “زونکن اداری و شرکتی”

  1. فرهادی

    پاسخ دادن

    فلز لبه زونکن پس برای این هست که خراب نشه چه جالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.