چه روش هایی برای مرتب کردن اسناد و مدارک وجود دارد؟

Home » مقالات » چه روش هایی برای مرتب کردن اسناد و مدارک وجود دارد؟
چه روش هایی برای مرتب کردن اسناد و مدارک وجود دارد؟

برخی از مشاغل نیاز به توانایی مقابله با حجم زیاد و تنوع اسناد دارند. هنگام مرتب کردن اسناد و مدارک ، سازماندهی فایل ها و فضای کاری خود به گونه ای ضروری است که از بهره وری شما پشتیبانی کند و کارایی شما را افزایش دهد. این مقاله روش های ایجاد یک سیستم پرونده کارآمد با استفاده از زونکن اداری برای محل کار شما را بررسی می کند.

نحوه سازماندهی اسناد و مدارک در 6 مرحله

مراحل زیر می تواند شما را در مرتب سازی، طبقه بندی و ذخیره مدارک فیزیکی راهنمایی کند و به شما در طراحی یک سیستم بایگانی موثر کمک کند:

مطالب پیشنهادی تک تحریر: زونکن سریع ترین راه برای دسته بندی اسناد

نحوه سازماندهی اسناد و مدارک در 6 مرحله

1. اسناد را بر اساس نوع جدا کنید

اسناد فیزیکی خود را به دسته هایی مانند گزارش ها، اسناد مشتری یا فاکتورهای صورتحساب مرتب کنید. شما می توانید هر دسته را به سطوح زیرمجموعه جدا کنید. به عنوان مثال، می توانید اسناد مشتری را بر اساس هر مشتری مرتب کنید، قبل از این که اسناد یک مشتری را در گزارش ها، مکاتبات و موارد دیگر سازماندهی کنید.

این استراتژی مرتب‌ سازی لایه ‌ای می‌تواند به شما در شناسایی اسنادی که باید نگه دارید و برای دسترسی آسان سازماندهی کنید، کمک کند. خرید زونکن به شما در ایجاد این سازماندهی کمک خواهد کرد.

2. از ترتیب زمانی و حروف الفبا استفاده کنید

برخی از اسناد برای پیگیری فعالیت ها و تصمیمات درون سازمان دارای مهر زمانی و تاریخ هستند. پس از جداسازی بر اساس نوع و نوع فرعی، در صورت لزوم، هر سند را به ترتیب زمانی مرتب کنید. برای مثال، اگر اسناد خود را بر اساس مشتری مرتب می‌کنید، در نظر داشته باشید که اسناد تاریخ‌ دار را به ترتیب از جدید ترین به قدیمی ‌ترین قرار دهید تا جدید ترین اسناد در مقابل شما باشد.

اگر ترجیح می‌ دهید تاریخچه کامل مشتری تا به امروز را ببینید، می‌توانید اسناد را از قدیمی‌ ترین تا جدید ترین مرتب کنید. استفاده از یک زونکن برچسب دار به شما در این امر کمک خواهد کرد. تک تحریر، در امر فروش زونکن اداری از دیرباز فعالیت داشته است. می توانید اسناد بدون تاریخ را بر اساس اهمیت یا تعداد دفعات استفاده از آن ها سازماندهی کنید. در نهایت، قبل از قرار دادن اسناد خود در فضای بایگانی، الفبا را در نظر بگیرید. می‌توانید بر اساس نام مشتری یا بر اساس دسته‌ های اصلی مانند فاکتور ها یا گزارش ‌ها، بر اساس حروف الفبا مرتب کنید.

اگر در شهر قزوین زندگی می کنید تمایل به خرید زونکن های تک تحریر دارید کافیست برای خرید زونکن با نمایندگی زونکن تک تحریر در قزوین تماس بگیرید.

اسناد را بر اساس نوع جدا کنید
3. فضای ذخیره سازی زونکن خود را سازماندهی کنید

کمد ها و کشو های بایگانی می توانند فضای ذخیره سازی قابل تنظیمی را ارائه دهند. از زونکن های اداری برای ذخیره گروه هایی از اسناد بر اساس نوع و نوع فرعی آن ها استفاده کنید. تک تحریر، بهترین تولید کننده زونکن لبه فلزی می باشد که انواع مختلف زونکن را بر اساس نیاز های شما ارائه می دهد.

هنگام قرار دادن پوشه ها در کابینت ها یا کشو ها می توانید از ترتیب زمانی یا حروف الفبا استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید بر اساس نام مشتری یا بر اساس آخرین مشتری که به دست آورده اید، بر اساس حروف الفبا مرتب کنید. نگهداری کاغذ دور از محیط کار به شما کمک می کند تا میز کارتان را تمیز نگه دارید تا بتوانید کارها را به نحو احسن انجام دهید.

4. سیستم بایگانی خود را رنگی کنید

نشانگر های بصری، مانند زونکن های رنگی، می توانند در زمان جستجوی اسناد و در وقت شما صرفه جویی کنند. می‌توانید از زونکن های رنگی مختلف برای انواع مختلف اسناد و زیرشاخه‌ های خود استفاده کنید. برخی از زونکن ها دارای برگه های برچسب در رنگ های مختلف هستند.

با هر یک از این گزینه ها، می توانید یک کلید رنگی برای پیگیری رنگ اختصاص داده شده به دسته سند ایجاد کنید. برای پیدا کردن زونکن اداری با رنگ دلخواه خود و خرید اینترنتی زونکن می توانید از سایت تک تحریر، محبوب ترین تولید کننده زونکن های رنگی، بازدید به عمل آورید.

اگر در شهر بوشهر زندگی می کنید تمایل به خرید زونکن های تک تحریر دارید کافیست برای خرید زونکن با نمایندگی زونکن تک تحریر در بوشهر تماس بگیرید.

از ترتیب زمانی و حروف الفبا استفاده کنید

5. زونکن های بایگانی خود را برچسب بزنید

برچسب زدن انواع زونکن به شما کمک می کند تا پوشه مورد نظر خود را سریع شناسایی کنید. برخی از زونکن ها همراه با کاغذ هستند تا برچسب های خود را بسازید. می‌توانید برچسب‌ ها را با دست بنویسید یا یک برگه از برچسب ‌های تایپ ‌شده را به ‌طور همزمان چاپ کنید. هم چنین می‌ توانید با استفاده از قلم‌ ها یا جوهر های رنگی مختلف که با کلید کد رنگی شما مطابقت دارد، سیستم برچسب‌ گذاری خود را بیشتر بهینه کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله اجزای تشکیل دهنده زونکن را نیز مطالعه کنید.

6. مدارک غیر ضروری را دور بریزید

ایجاد یک سیستم بایگانی سازمان یافته می تواند به شما کمک کند تا راه هایی را برای کاهش حجم اسنادی که ذخیره می کنید، بیابید. اسنادی را که دیگر مرتبط نیستند، بازیافت کنید تا از شلوغی کاسته شود، یا برای امنیت بیشتر، آن ها را خرد کنید. یک قوطی بازیافت کوچک یا یک سبد اختصاصی برای اسنادی که می‌خواهید تکه تکه کنید، در نزدیکی میز خود قرار دهید. دور انداختن مرتب فایل ‌ها و اسناد غیرضروری می‌تواند به تمیز و منظم نگه داشتن فضای کاری شما کمک کند.

فضای ذخیره سازی زونکن خود را سازماندهی کنید

جمع بندی

در حالی که ایجاد یک سیستم برای مرتب کردن اسناد و مدارک کاغذی ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد، اگر این فرآیند را دنبال کنید و روی هر مرحله به دقت تمرکز کنید، می توانید پیشرفت ثابتی داشته باشید. با یک رویه مشخص، می توانید گردش کار خود را ساده کنید، استرس را کاهش داده و بهره وری را افزایش دهید. حتی اگر از قبل یک سیستم سازماندهی شده برای مرتب کردن اسناد و مدارک دارید، عاقلانه است که به طور منظم، زمانی را برای نگهداری و بهبود سیستم بایگانی اختصاص دهید. اگر مدت زیادی است که اسناد و مدارک خود را مرتب نکرده و برای این امر به تعداد زیادی زونکن بایگانی احتیاج دارید، خرید عمده زونکن برای کسب و کار شما انتخابی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

جهت اطلاع از قیمت زونکن اداری و انواع مختلف آن به محصولات تک تحریر، بهترین تولید کننده زونکن و ملزومات اداری و بایگانی، مراجعه کنید. مشاهده خواهید کرد که طیف وسیعی از انواع زونکن های اداری در طرح و جنس های مختلف برای کارکرد مد نظر شما برای خرید با قیمت ارزان و کیفیت بالا موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.