دسته بندی مدارک با زونکن

Home » مقالات » دسته بندی مدارک با زونکن
دسته بندی مدارک با زونکن

زونکن یک پوشه بزرگ تر از کلاسور است که برگه ها در تعداد زیاد و به صورت پانچ شده در خود جای میدهد. دسته بندی مدارک با زونکن اداری به راحتی و توسط دیوایدرها امکان پذیر است. میتوانید همچنین کاغذها را در چند کاور به صورت دسته بندی داخل زونکن قرار دهید.

زونکن کاغذها را به وسیله حلقه نگه میدارد و این حلقه ها به شکل دایره یا D هستند. زونکن ها استفاده های متفاوتی دارند و بیته به اینکه چه تعداد کاغذ را در خود جای میدهند اندازه آنها متفاوت است. گیره های زونکن هم از این جهت اندازه های متفاوتی دارند اما سایز آنها همیشه استاندارد است.

کاربرد زونکن اداری  اغلب برای دسته بندی اوراق در ابیگانی است. اما تقریبا تمام مردم از آن استفاده میکنند. از دانشجویان تا مدیران به زونکن نیاز دارند تا باوراق را طبقه بندی و مرتب نمایند. زونکن یا کلاسور اسناد را طبقه بندی شده و منظم میکند تا در هر زمان قابل دسترسی باشند. در حقیقت زونکن وسیله ای برای سهولت دسترسی به یک بایگانی است.

جنس زونکن ها معمولا از پلاستیک و مقوا است و در برابر فشار و ضربه مقاوم است. از این جهت که زونکن اداری اوراق مهمی را در خود نگه میدارد پس باید در ضد رطوبت و ضد ضربه باشد تا اوراق آسیب نبینند. زونکن ها پس از اختراع و فراگیرشدن استفاده تغییرات زیادی کردند. یکی از این تغییرات بهینه ایجاد یک حلقه روی عطف زونکن برای سهولت جابجایی آن بود. با وجود این حلقه تنها با یک انگشت میتوان زونکن را از قفسه بیرون کشید.

استاندارد جهانی برای زونکن فاصله 80 سانت بین حلقه را شامل میشود. مدل های دیگر اما میتوانند 4 حلقه یا کمتر داشته باشند. اختراع زونکن با حلقه های D شکل به اوائل دهه 40 و 50 میلادی باز میگردد.

زونکن تک تحریر

تنوع زونکن ها در چیست؟

زونکن ها در اندازه ها و نسخه های مختلف به بازار آمدند. تنوع زونکن ها بیشتر برای در عطف و سایز کاغذی است که در خود جای میدهند. اغلب زونکن ها برای بایگانی کاغذهای A4 طراحی شده اند.  زونکن در این حالت دارای دو یا چهار حفره است و پرکاربردترین انواع زونکن می باشد. سایز پراستفاده دیگر زونکن که معمولا برای بایگانی قبوض و فاکتور و … استفاده میشود سایز A5 است. در کل برای دسته بندی مدارک با زونکن از جهت گنجایش زیاد آن برای کاغذها کاربرد دارد.

خرید زونکن اداری کوچک و بزرگ راه حل مناسبی برای نگهداری آسان برگه ها و دسته بندی سریع مدارک است. زونکن به وسیله قفل کاغذها را نگه میدارد و از این جهت کم و زیاد کردن تعداد کاغذها کار بایگانی را بسیار آسان تر میکند. شما به راحتی میتوانید در مواقع ضروری به کاغذها دسترسی داشته باشیدو یا اوراق جدیدی را به بایگانی اضافه کنید.

تفاوت بین زونکن ها در جنس جلد انها نیز هست. جلد زونکن به چند دسته زونکن کتان، زونکن فانتزی و زونکن پلاستیکی تقسیم میشود. زونکن فانتزی معمولا جلد براق دارد و بدون لبه فلزی و تیگل می باشد.  زونکن لبه فلزی معمولا از جنس کتان است و دارای تیگل می باشد. زونکن پلاستیکی نیز لبه فلزی ندارد اما دارای تیگل هست. داخل زونکن ها سلفون کشیده شده تا عمر زونکن بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید :

اهمیت زونکن در بایگانی 

بایگانی مرتب با زونکن

تک تحریر زونکن اداری

قیمت خرید عمده زونکن 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که روزانه با تعداد زیادی از کاغذ سروکار دارید یا به دسته بندی مدارک با زونکن نیاز دارید. بهترین راه حل خرید عمده زونکن است. خرید عمده و در  تعداد بالا این امکان را به شما میدهد تا هزنیه خود را تا میزان زیادی کاهش دهید. همچنین در ترکیب و شکل زونکن بعدا با مشکل مواجه نمیشوید. بایگانی شما یکدست و مرتب خواهد بود و میتوانید از همان ابتدا بر اساس نیاز و سلیقه خود بایگانی را مرتب کنید.

زونکن از پرکابردترین ابزار در بایگانی اسناد و مدارک است و میتواند یک بایگانی منظم از برگه ها در اختیار شما بگذارد. با استفاده از لیبل های زونکن میتوانید خیلی آسان به موضوع و بخش آرشیو مورد نظر خود در بایگانی دسترسی پیدا کنید. زونکن ها مدت زیادی است که به این منظور مورد استفاده قرار میگیرند و تقریبا تمام شرکت ها با آنها نیاز دارند.

زونکن اداری برگه ها را مرتب میکند و به شما کمک میکند تا راحت و بی دردسر انها را پیدا کنید. میتوانید بر اساس موضوع یا پروژه زونکن ها را مرتب نمایید. همچنین تنوع رنگی در جلد زونکن میتواند کمک خوبی برای دستری آسان تر به کاغذها باشد.

برای شرکت های بزرگ امکان چاپ زونکن تبلیغاتی نیز وجود دارد. اگر تمایل دارید که به جای کاتالوگ قطور از زونکن استفاده کنید میتوانید لوگو و طرح خود را روی آن داشته باشید. زونکن های تبلیغاتی حاوی اطلاعات شرکت و محصول شما هستند تا برای معرفی کالا یا خدمتتان از انها استفاده کنید. امروزه بازاریابی با استفاده از زونکن بسیار فراگیر و محبوب شده است.

بیشتر بخوانید :

چاپ تبلیغات بر روی زونکن

سفارش زونکن اختصاصی از تک تحریر

اگر به دنبال دسته بندی مدارک با زونکن با کیفیت و زیبا هستید، از تک تحریر خرید کنید. شرکت ما با سالها سابقه در زمینه تولید انواع زونکن گالینگوری، زونکن تیگل دار و جامجله ای و … میتواند نیاز سازمان شما را در زونکن تامین نماید. میتوانید برای ارتباط با ما یا مشاوره از طریق لینک زیر تماس بگیرید.

2 Replies to “دسته بندی مدارک با زونکن”

  1. مریم

    پاسخ دادن

    چه ایده ی خوبی با زونکن تبلیغات انجام بدیم!

  2. فرازمند

    پاسخ دادن

    زونکن خیلی خوبه جای کاتالوگ استفاده بشه چون راحت تر میشه برگه ها رو کم و زیاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.