تفاوت زونکن با کلاسور

Home » مقالات » تفاوت زونکن با کلاسور
تفاوت زونکن با کلاسور

زیاد شدن استفاده از کاغذ در تمامی ادارات، شرکت ها و موسسات در زندگی امروزه بشر کاملا آشکار می باشد. جمع آوری این برگه ها بدون استفاده از ابزار مناسب کاری بسیاری سخت و شاید غیر ممکن است چرا که امکان گم شدن، آسیب دیدگی و یا به هم خوردن ترتیب مورد نظر در آن ها بسیار بالا می رود. از این رو استفاده از ابزار های کمکی مثل زونکن یا کلاسور امری نا گزیر در زندگی کاغذی اداره ها و موسسات مختلف می باشد. در این مقاله قصد داریم به تفاوت زونکن با کلاسور بپردازیم پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد زونکن در بایگانی

انواع زونکن با ارائه ویژگی های خاص فرایند بایگانی را بسیار برای شما ساده تر می نمایند. امکان دسته بندی که زونکن ها برای کاربر فراهم می کنند موجب راحت تر شدن انتخاب اسناد و مدارک از میان انبوهی از کاغذ ها و برگه ها می شود و امکان سر در گم شدن در میان اسناد موجود را به حداقل می رساند.

کاربری کلاسور در بایگانی

کلاسور ها نیز مانند زونکن ها ویژگی های منحصر به فردی را به شما ارائه می دهند. کلاسور ها را می توان برای بایگانی و نگه داری از کاغذ های مورد نظر استفاده کرد تا شرایط برای گم شدن و یا رسیدن آسیب به سند ها و مدارکی که مد نظر دارید فراهم نشود. کلاسور ها را می توان در مکان های مختلفی مثل ادارات، شرکت ها، موسسات و یا هر جایی که با کاغذ سر و کار دارد استفاده کرد.

کاربرد زونکن در بایگانی

ارتباط کلاسور و زونکن با یک دیگر

نخستین زونکن تاریخ توسط فردریش زونکن که اهل آلمان بود اختراع شد. دلیل این که هم اکنون این وسیله را زونکن می خوانیم نیز همین است چرا که نام خانوادگی فردریش زونکن روی آن ماندگار شده است. زونکن اداری برای نگهداری انواع کاغذ ها قابل استفاده می باشد و کلاسور ها نیز به طور کلی همین کاربرد ها را دارند و از همان خانواده می باشند اما با گذر زمان بر اساس کاربری های مختلفی که برای این نگهدارنده ها نیاز شده دچار تغییرات اندکی شده اند. به طور کلی تفاوت میان زونکن و کلاسور زیاد نیست اما همیشه در دسته بندی جزئیات هستند که اهمیت دارند بنا بر این در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

تفاوت زونکن و کلاسور

با این که زونکن و کلاسور از یک خانواده می باشند و شاید عمده ی کاربرد آن ها همانند یک دیگر باشد اما در اداره ها یا موسسات کاغذ محور که همواره سر و کار زیادی با انواع مختلف برگه ها دارند استفاده صحیح از کلاسور و زونکن می تواند نقش تاثیر گذاری در کیفیت کار ها داشته باشد. از همین رو در ادامه به بیان اصلی ترین تفاوت های زونکن ها و کلاسور ها می پردازیم:

اگر در شهر یزد زندگی می کنید تمایل به خرید زونکن های تک تحریر دارید کافیست برای خرید زونکن با نمایندگی زونکن تک تحریر در یزد تماس بگیرید.

1. تفاوت حلقه های زونکن و کلاسور

حلقه های زونکن و کلاسور برای نگه داری انواع کاغذ مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تفاوت های اصلی کلاسور ها با زونکن ها در همین نکته است. زونکن لبه فلزی معمولا فقط دارای 2 حلقه می باشند اما کلاسور ها معمولا دارای حلقه های بیشتری هستند و به 2 تا اکتفا نمی کنند.

2. وجود و عدم وجود جا برای قلاب کردن انگشت

اگر به زونکن ها توجه کنید مشاهده خواهید کرد که در پشت آن ها یک حلقه وجود دارد که از طریق آن می توان زونکن را به سادگی از قفسه ها یا کتاب خانه ها بیرون کشید اما این نوع از حلقه های انگشتی در کلاسور ها دیده نمی شود چرا که استفاده از کلاسور ها متفاوت است و کلاسور ها را در کنار یک دیگر در یک قفسه قرار نمی دهند و از همین جهت نیازی به فراهم کردن قابلیت برای خارج کردن راحت آن ها نیست.

ارتباط کلاسور و زونکن با یک دیگر

3. تفاوت در ساختار قفل برگه ها

زونکن ها و کلاسور ها از دو نوع قفل مختلف برای ازاد شدن برگه ها استفاده می کنند. قفلی که در کلاسور ها استفاده می شود معمولا به صورت فشاری است و با وارد کردن فشار بر روی اهرم های دو طرف آن باز می شود ولی در زونکن ها نحوه باز شدن قفل متفاوت خواهد بود. در زونکن باید با خارج کردن اهرم مخصوص امکان باز کردن قفل را فراهم کنیم.

اگر در شهر کرمان زندگی می کنید تمایل به خرید زونکن های تک تحریر دارید کافیست برای خرید زونکن با نمایندگی زونکن تک تحریر در کرمان تماس بگیرید.

تفاوت کاربرد زونکن و کلاسور

با این که هم زونکن و هم کلاسور در زمینه بایگانی می توانند استفاده شوند اما کلاسور قدرت زونکن را برای انجام عملیات بایگانی ندارد. کلاسور ها با داشتن قابلیت افزودن یا برداشتن کاغذ می توانند به عنوان دفتر های دائمی نیز استفاده شوند به طوری که هر گاه از تمامی برگه ها استفاده شد با برداشتن کاغذ های قدیمی و اضافه کردن کاغذ های جدید دوباره می توان از آن ها استفاده کرد اما زونکن ها به دلیل فضای زیادی که اشغال می کنند و وزن بیشتری که از کلاسور ها دارند معمولا کاربردشان به بایگانی کردن محدود می شود.

خرید زونکن یا خرید کلاسور امری است که باید با توجه به نیاز های شما انجام شود. شما ابتدا باید با سنجیدن ویژگی های زونکن و کلاسور اقدام به تهیه مورد مناسب خود بکنید. زونکن ها به طور کلی برای انجام بایگانی مناسب تر از کلاسور ها می باشد و حتی می توان با تهیه زونکن های لبه دار یا زونکن های لبه فلزی شرایط بهتری را برای محافظت و بایگانی از اسناد و مدارک فراهم کرد. کلاسور ها به دلیل دارا بودن وزن و ابعاد مناسب قابلیت حمل راحت را برای شما به ارمغان می آورند اما در زمینه حجم مدارک و اسنادی که می توانید در آن ها قرار دهید قابلیت های کمتری را به نسبت زونکن در اختیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.