آشنایی با انواع زونکن

Home » مقالات » آشنایی با انواع زونکن
آشنایی با انواع زونکن تک تحریر زونکن فانتزی

شناخت انواع زونکن

اگر حسابدار باشید، مشاور املاک یا یک پزشک، شما با برگه های زیادی سروکار دارید. پس لازم است جایی این برگه ها نگهداری و بایگانی شوند. اوراق کاری شما مهم هستند و باید طبقه بندی شده، همیشه در دسترس شما باشند. برای اینکار حتما پیش از این به فکر بایگانی کردن آنها در زونکن اداری افتاده اید. بهترین روش برای داشتن یک بایگانی منظم و مرتب داشتن زونکن مناسب و در تعداد لازم است. بهتر است اقدام به خرید عمده زونکن کنید.

زونکن ها در سایز کوچک تر برای نگهداری و بایگانی رسید و قبض هم موجود هستند. اگر شما صاحب شغلی هستید که نگهداری و بایگانی اوراق برایتان ضروری است حتما به فکر خرید زونکن باشید.

آشنایی با انواع زونکن تک تحریر

ویژگی یک زونکن مرغوب

زونکن اداری یک پوشه یا کلاسور بزرگ و محکم است که برای بایگانی کردن تعداد زیاد اوراق و اسناد و قبوض طراحی شده است. انواع زونکن ها در برابر فشار مقاوم هستند و تا یا شکسته نمیشوند. جنس انواع زونکن معمولا از مقوا، چوب یا پلاستیک است و تنوع طرح و رنگ زیادی دارند.

زونکن ها به رطوبت و ضربه حساس نیستند اما با این حال بهتر است در جای مناسب نگهداری شوند. بایگانی کاغذها باید در جایی دور از رطوبت و نم باشد. استحکام زونکن سلامت اوراق بایگانی شده را تضمین میکند. در هر زونکن میتوانید حدود 600 برگه را به راحتی نگهداری کنید.

جنس قفل انواع زونکن ها معمولا از فلز ضدزنگ است و دوسر قفل خیلی خوب باهم چفت میشوند. نگهداری مدارک در زونکن با وجود این قفل های فلزی راحت است و امکان بهم ریختن یا بازشدن آن وجود ندارد.

اگر برای بایگانی خود به دنبال یک زونکن همرنگ با رنگ سازمانی خود هستید خیالتان راحت باشد. پیداکردن انواع زونکن مناسب با رنگ دلخواه شما این روزها دشوار نیست. تنوع رنگی در زونکن ها زیاد است و میتوانید از رنگ بندی های مختلف آنها یکی را انتخاب کنید.

رنگ بندی در طراحی انواع زونکن این امکان را به ما میدهد تا برای هرموضوع یک رنگ را برگزینید. به این ترتیب هر پروژه یا مشتری و یا هربخش سازمان میتواند رنگ مخصوص به خود را داشته باشد.

گنجایش انواع زونکن بسته به استاندارد آن متفاوت است. زونکن ها بین دویست تا پانصد برگه را در خود جای میدهند. بهتر است تلاش نکنید بیش از اندازه کاغذ داخل زونکن بگذارید چون ممکن است منجر به پارگی کاغذها شود. میتوان برای دسته بندی کاغذها در زونکن ازکاورهای نایلونی استفاده کرد. این کاورها کار بایگانی را راحت تر میکنند.

انواع زونکن ها

زونکن ها معمولا برای کارهای متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند. نمیتوان همه انواع زونکن را برای بایگانی استفاده کرد. بعضی از زونکن ها رطوبت را به خود جذب میکنند و به مرور زمان پوسیده میشوند. یا ممکن است روکش زونکن کشیده شود و دچار پارگی گردد. پرکاربرد ترین انواع زونکن سایز A4 است اما سایز های کوچک تر کاربرد دارند.

زونکن های معمولی یا کلاسیک که معمولا دارای روکش خارجی PVC  و روکش داخلی لمینت هستند.

زونکن پومر با جلد مقوایی محکم و ضخیم که دارای روکش سلفونی است.

زونکن گالینگور دارای روکش مقوای گالینگور است که دوام و استحکام بالایی دارد. تنوع زونکن گالینگوری میتواند برای شرکتها مورد توجه است.

زونکن فانتزی که به صورت سه گوش و لبه دار و یا باکس ایستاده طراحی و تولید میشود. زونکن های کوچک هم در دسته زونکن های فانتزی قرار میگیرند.

زونکن کاوردار دارای روکش سلفونی است که میتوان عکس یا پرینت مشخصات زونکن را درون کاور قرارداد.

زونکن تبلیغاتی معمولا برای یک برند و سازمان خاص چاپ میشود تا در نمایشگاه یا فروشگاه جهت معرفی محصول استفاده شود. امکان چاپ انواع لوگو با بهترین کیفیت روی زونکن تبلیغاتی وجود دارد و شرکت های خصوصی و دولتی میتوانند آنرا به راحتی سفارش دهند.

زونکن کتان روکشی از جنس کتان دارد و در 17 رنگ با لبه فلزی و آستر چاپی قابل ارائه می باشد. قیمت تمامی زونکن ها بر اساس جنس و قفل مورد استفاده متفاوت است.

آشنایی-با-انواع-زونکن

تفاوت زونکن ها در چیست ؟

علاوه بر جنس و سایز زونکن خصیصه دیگری که میان زونکن ها تفاوت ایجاد میکند اندازه عطف آنها است. اندازه عطف زونکن مشخص میکند که چه تعداد کاغذی درون زونکن جای میگیرد. زونکن ها، کلاسورهایی هستند که عطف زیر دو سانت دارند و برخی از آنها عطف حدود 8 سانت دارند.

زونکن ها در نوع حلقه هایشان برای نگه داشتن کاغذها متفاوت اند. نوع حلقه ها در انتخاب زونکن به ویژه برای بایگانی کردن کاغذها در تعداد زیاد بسیار تعیین کننده هستند. در ادامه با انواع حلقه در زونکن آشنا میشویم:

حلقه گرد یا دایره ای 

حلقه های گرد معمولا در کلاسورها به کار میروند و حجم کمتری از کاغذ را به نسبت زونکن در خود جای میدهند. زونکن های کوچک حلقه های گرد مانند حلقه های کلاسور دارند.

حلقه آرک یا قوسی

حلقه قوسی برای زونکن های قطور استفاده میشود تا کاغذها هم تراز و منظم روی هم قرار گیرند. ورق زدن برگه ها با وجود حلقه قوسی خیلی راحت نیست اما به نظم زونکن کمک میکند.

حلقه نیم دایره یا D شکل 

زونکن ها با حلقه D شکل گنجایش بیشتری برای کاغذ دارند و با وجود این حلقه ها ورق زدن راحت تر است. باز کردن و بستن حلقه ها در این حالت کمی سخت تر از سایر زونکن ها است.

قفل زونکن چیست ؟

قفل زونکن قطعه فلزی است که بدنه زونکن را به حلقه ها متصل میکند. قفل ها روی بدنه پرچ میشوند و معمولا محکم هستند تا براثر فشار یا ضربه باز نشوند. برای بازکردن قفل زونکن یک اهرم کوچک در نظرگرفته شده است.

شکاف های کوچک روی بدنه زونکن را تیگل یا رادو میگویند که درست روبروی حلقه ها هستند. تیگل با چفت شدن روی حلقه ها زونکن را بسته نگه میدارند.

خرید انواع زونکن در تهران

برای خرید انواع زونکن با قیمت مناسب و طرح های متنوع میتوانید با تک تحریر تماس بگیرید. مجموعه ما تولیدکننده انواع زونکن ادرای، زونکن تبلیغاتی و زونکن فانتزی می باشد. برای شما امکان انتخاب انواع زونکن با طرح و رنگ و قیمت مناسب وجود دارد. برای بررسی قیمت زونکن مناسب با کسب و کار خود میتوانید از همکاران ما کمک بگیرید. برای ارتباط با مجموعه تک تحریر از راه های ارتباطی زیر استفاده نمایید.

3 Replies to “آشنایی با انواع زونکن”

  1. کیانا

    پاسخ دادن

    مطلب چامع و خوبی بود خسته نباشید

  2. پیام

    پاسخ دادن

    زونکن تیگل دار قیمتش چند هست؟

    1. فرحزادی

      پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز، حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.