ویژگی های زونکن اداری باکیفیت

Home » مقالات » ویژگی های زونکن اداری باکیفیت
ویژگی های زونکن اداری باکیفیت
ویژگی های زونکن اداری باکیفیت

خرید عمده زونکن باکیفیت

ویژگی های زونکن اداری باکیفیت را در این مقاله بررسی میکنیم تا برای خرید زونکن بتوان آسان تر و بهتر تصمیم گرفت. زونکن همان کلاسور است اما بزرگ تر و محکم تر و معمولا از مقوا یا پلاستیک ساخته میشود. داخل زونکن اداری گیره های فلزی قرار دارد تا کاغذها را محکم و ثابت سرجای خود نگه دارند و مانع ای بهم ریختن آنها شوند.

کاغذها برای ماندن در زونکن  نیاز به پانچ شدن دارند و باید مطابق با تعداد حلقه های زونکن اداری کاغذ را سوراخ کرد. برای زونکن از لحاظ فواصل سوراخ های کاغذ استانداردهای متفاوتی وجود دارد. این اندازه بر اساس میتواند دو تا چهار سوراخ باشد.

زونکن نخستین بار توسط فردریک زونکن آلمانی اختراع شد و در کشورهای دیگر به همان نام کلاسور شناخته میشود. این محصول در سال 1886 در شهر بن آلمان به ثبت رسید و از آن زمان برای نگهداری و بایگانی کاغذ مورد استفاده قرار میگیرد.

با توجه به پیشرفت بشر در زمینه نامه ها و استفاده از نامه های الکترونیکی همچنان ادارات و سازمانها از نامه های کاغذی برای بیشتر مکاتبات خود استفاده میکنند. بر این اساس نیاز است تا کاغذها بایگانی شوند تا در صورت لزوم بتوان از آنها دوباره استفاده کرد. زونکن اداری دسترسی به نامه ها، فاکتورها و قبوض را آسان تر میکند و برای مدت طولانی از آنها نگهداری مینماید.

در اکثر اداره ها زونکن به صورت عمده خریداری میشود تا هم هزینه ها کاهش یابد هم برای مدت طولانی بتوان بایگانی را تامین کرد. مهم است که زونکن ها را یکجا بخرید تا در بایگانی کردن یکدستی آنها حفظ شود.

ویژگی های زونکن اداری

مشخصات کلی زونکن اداری

ویژگی های زونکن اداری باکیفیت را میتوان در جنس بدنه، جنس حلقه های زونکن و سایز آن خلاصه کرد. لازم است تا پیش از خرید زونکن در مورد این موارد اطلاعات لازم را داسته باشید تا زونکن مناسب و باکیفیتی را خریداری نمایید.

مواد سازنده بدنه زونکن بر کیفیت آن تاثیر زیادی دارند و از مهمترین نکات در زمان خرید زونکن محسوب میشوند. بدنه یا جلد کلاسورها را از مقوا، چوب، پلاستیک، چرم و ورنی میسازند. اما در این میان پر مصرف ترین زونکن ها ، زونکن پلاستیکی و مقوایی هستند.

جنس بدنه زونکن مهمترین نکته در زمان خرید آن است و ماندگاری و دوام زونکن را تعیین میکند. زونکن اداری معمولا بدنه مقوایی دارد که با گالینگور یا سلفون پوشانده شده است. پوشش بدنه زونکن مانع از ایجاد خط و خش و آسیب به آن خواهد شد.

دیگر ویژگی که در زمان خرید زونکن مورد توجه می باشد سایز آن است. معمولا برای بایگانی نامه ها و مدارک همان زونکن A4 مورد استفاده است. اما برای نگهداری و بایگانی انواع قبض و فاکتور میتوان از زونکن A5 یا زونکن نیمه هم استفاده کرد.

انتخاب سایز زونکن به نیاز مشتری و موضوع بایگانی مربوط است و بر این اساس خرید زونکن انجام میشود. سایز های دیگری هم برای زونکن وجود دارد که در ادارت مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا لبه های زونکن قدری از کاغذها بلندتر است تا محافظت بهتری از آن ها داشته باشد.

زونکن اداری باکیفیت

طراحی ارگونومیک زونکن اداری 

به طور معمول کسانی که در ادارات کار میکنند نیاز به زونکن اداری دارند و ممکن است در روز بارها به سراغ بایگانی بروند. پس مهم است که طراحی زونکن ها به گونه ای باشد که بتوان از آن برای مدت طولانی و به آسانی استفاده کرد.

ویژگی های زونکن اداری باکیفیت این است که علاوه بر محافظت از کاغذها باید دوام لازم را در برابر خط و خش و سایش داشته باشد. طراحی ارگونومیک به این معنی است که باید مطابق با عوامل انسانی صورت گیرد تا حمل و جابجایی برای آن آسان تر باشد.

به این منظور برای مقاومت بیشتر در لبه های زونکن از فلز استفاده میشود. لبه فلزی زونکن دوام لازم را در برابر کشیدگی دارد و عمر زونکن را بیشتر خواهد کرد. زونکن لبه فلزی جلد سالم تری خواهد داشت و از مدارک هم بهتر و بیشتر مراقبت می نماید.

روی عطف زونکن برای سهولت جابجایی و در راستای طراحی ارگونومیک حلقه های انگشتی قرار دارد تا برداشتن زونکن را از داخل قفسه ها آسان تر کند. برای شناسایی و دسته بندی آسان تر مدارک روی زونکن اداری جایی برای لیبل یا برچسب در نظر گرفته شده است. میتوانید نام و موضوع زونکن را از این راه مشخص نمایید.

خرید زونکن و استفاده از آن برای سهولت دسترسی به مدارک است. طراحی و ساخت زونکن هم باید در همین راستا باشد تا کارایی انرا افزایش دهد. لازم است تا رضایت مشتری و دوام زونکن تامین باشد.

خرید زونکن اداری

زونکن اداری باکیفیت را از تک تحریر بخواهید !

برای اینکه از ویژگی های زونکن اداری باکیفیت بهره مند شوید لازم است تا از یک تولید کننده معتبر و باسابقه خریداری کنید. شرکت تک تحریر با سالها سابقه در زمینه تولید انواع زونکن فانتزی، زونکن تیگل دار، زونکن سفارشی و … آماده همکاری و فروش زونکن به شما عزیزان می باشد. جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت میتوانید با همکاران ما از طریق لینک زیر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

محصول اضافه شد!
محصول در لیست علاقمندی ها موجود است!
باز کردن چت
به مشاوره نیاز دارید؟
سلام خوش آمدید.
در مورد سفارش محصولات ما هر سوالی دارید همکاران ما در واتس اپ پاسخگوی شما هستند.